tisdag 29 september 2009

Katt paradiset i Frankrike

Hej igen!

Alldeles nyss kom det hit en katt som satte sig och kollade på en skål som det
har varit mjölk i.
Jag ska berätta det från början.
Först natten vi var här åt vi ute. Då kom det en liten katt som stannade vid grinden.
Jag frågade mamma om jag fick ge den mjölk och det fick jag. Så jag gick in för att hämta mjölk
och katten drack upp allt.
Nästa kväll kom den tillbaka och jag gav den mjölk. Senare på morgonen såg jag en annan stor ljus katt som låg i en stol vid poolen. När katten gått gick jag till mjölkskålen och mjölken var borta.
Den kvällen kam det tre katter. Den lilla, den ljusa och en svart med ett öga.
Jag hämtade mjölk och den lilla och den med ett öga drack. Den ljusa gick.
Denna morgon låg den ljusa katten där igen men den här gången när jag gick ner och kollade där den legat såg jag blod...
Men nu komm den lilla katten alldeles nyss tillbaka och jag gav den mjölk men mjölken är så tjock så jag spedde ut denn med lite vatten. Skålen får alltid stå kvar på natten.
Det är mysigt och alla på karteret har hundar förutom vi så det finns mins 7 katter som brukar komma hit.
Men bara på kvällen fast inte samtidigt.

/Katt paradiset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar