lördag 24 oktober 2009

TJABA!

Jag vet att jag inte har skrivit på länge men jag har inte haft tid...
Men tänk att nu är det äntligen höstlov!
Nu sitter jag och äter godis och kollar på en film som mamma hyrt. En tråkig vuxen film...
Farmor ringde för en stund sedan och undrarde hur jag mådde och vad jag hade för mig.
Imorgon kommer några vänner ända uppefrån Umeå och hälsar på.
Mamma Barbro, storebror Alexander och 12 åriga Mikaela.
Dom ska vara här tills på torsdag. Jag har inte sett dom på länge och det ska bli kul att få träffa dom igen!

Om ni nu vill läsa om hur jag har det i skolan kommer det här nedan.

Vi i klassen får nu spela ett blås instrument.
Jag fick trumpet. Jag hade valt det som etta blandannat för att jag har en trumpet hemma som jag har spelat mycket på och för att jag har kunnat få ljud i den sen jag var 5-6 ungefär.
Nu kan jag spela bland annat "Spanien" på trumpet. Vi får inte lära oss så många låtar, våran trumpetlärare hittar mest på melodier. Jag kan fyra toner: C, D, E och F.
C är när man inte trycker ner någon knapp. D är när man trycker ner den närmast och längst bort från kroppen. E är när man trycker ner dom två knapparna närmast kroppen och F är när man bara trycker ner den närmast kroppen.
På bilden i skolan har vi gjort vikingaskepp. Det är för att vi har jobbat med vikingatiden på SO:n. Det var kul att göra dom men svårt för när leran hade torkat var den jätteömtålig och mångas båtar gick sönder.
I kalmarsundsskolan har vi varit dom första som har låtit lärarkandidater tagit över helt och hållet i sverige!
Det känns lite häftigt att få ha varit allra först med någonting.
Annars har jag inte gjort något specielt i skolan eller hemma...
Då var det nog det.

/Många kramar och hälsningar från Sara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar